onsdag 18 mars 2009

Underbara vår

Vilken härlig dag....
Man bli härligt glad....
Nu är våren på väg. Så underbart. Så tacksam att jag har min lilla vovve. Utan honom hade jag varit stor som ett hus och fastvuxen i soffan framför laptopen :)
Blev väckt redan vid åttatiden idag. Trött o gäspig masade jag mig ut med en morgonpigg och ivrig cocker.
Solen sken,vattnet glittrade, måsarna kvittrade.. underbara skärgårdsmorgon. Blev genast pigg. Kameran låg i jackfickan :-D
perfekt!

Här kommer ett bildspel från vår härliga morgonpromenad.


Fyren på Stumholmen

Aspöfärgan på väg till Aspö.

Sjömärken formade som stolar. Lite häftigt
Har alltid tyckt om fiskmåsar faktiskt. Det är det mest självklara i skärgårdsmiljö.

Vy över udden.
Vy söder över

Kolla Kängurustilen
Vårkänslor
Liten bild över Stena Line, färjeläget
Vårkänslor
Mmm kan man kalla sjötomt.
Vacka lila blommor. Har noll koll på svenska floran. Riktigt pinsamt :p
Stumholmen beach.
En söt liten beach, snarare mer jord och grus än sand.

1 kommentar:

Sara Bonde sa...

Du, det såg verkligen ut som en riktigt härlig promenad! Och det är lila krokus som du sett - om du har florafrågor så fråga mig! =) Jaghar just upptäckt att gula har slagit ut i min trädgård, vilket verkligen ger vårkänsla!