tisdag 19 maj 2009

2-årsdag!

Den 18/5 fyllde min lilla vovsing 2 år.
Vad har hundåren tagit vägen? Tiden gå bara för fort.

Det har varit så spännande o se hundens utveckling dessa första 2 åren.
haha... jisses.
Dagen vi hämtade honom, han satt i mitt knä på vägen hem, första dygnet hemma, första krisen vid halvåret, försa gången han lyfte på benet och började kissa som en riktig hane vid 10 månaders ålder, när han plötsligt blev "döv" och hur han listar ut mig och gör mig "v....nsi....g! Hans ständiga trotsigheter och testande.
När lydnaden funkade som bäst, lydde minsta vink, När han låg kvar under en platsliggning med 10 talet hundar och alla utom han stack, när han gjorde MH-testet, när han första gången vågade sej upp på vippen, vår första agilitytävling där de omkringblåsande höstlöven var roligare att jaga, när vi kom in i BIS-finals ringen....
Ja det finns så mycket jag kan nämna. Ta aldrig slut. Denna underbara Cocker har givit mig ett fantastiskt liv.
Hoppas på mååånga år kvar med honom.

Blev tyvärr inga bilder på han under hans dag. Men vi tog en tur till hundbiten. Där fick han torkad lunga av den gulliga butikspersonalen, 2 lammstrupar, ostfyllda ben och 2 halsband med sej hem.
På kvällen fick han enbart våtfoder som mat. kalv, lever, kyckling, lamm. Smaskens tyckte Elton.

3 kommentarer:

Sara Bonde sa...

Så himla fint, jag blir alldeles tårögd. Det är verkligen underbart att ha hund! Det verkar som han fick en riktig kalasdag - perfekt inspiration inför Melvins 2-års-dag 18 juni!

Karla sa...

Grattis i efterskott Elton!

♥Karin♥ sa...

Vad mysigt det låter! Det skiljer bara tre dagar i ålder mellan Adrian (min son) och Elton... :)

/Karin