torsdag 7 maj 2009

Semester för Elton och massor av dans för mig :-)

I går morse direkt efter jobbet kilade jag bara över gatan, in till Tommy. Elton hade övernattat där :)
Båda två var vakna och jag kände mig så varmt välkommen av båda mina pojkar :-D.
Så härligt!!!!
Hemma hos mig lågElton och jag och sov hela dagen hemma i varsin säng. På eftermiddagen kom mamma och pappa på snabbvisit. Jag hade lämnat öppet så de bara kunde kila rätt in. Jag vaknade knappt av att de kom och Elton sov så djupt att han reagerade inte ens på att de klev in o började heja på oss. Men sen tändes gnistan och Elton blev totalt överlycklig medans en anna var helt groggy och i sin djupaste motsvarande nattsömn. Pappa gick och restade han direkt och mamma försökte få liv i mig. :)
Mina underbara föräldrar låter nu Elton har en vecka framför sej på Öland.
Så roligt för Elton att komma bort från stadslivet och koppeltvånget och bara springa lös och ha fri tillgång till ett helt hus och väldofftad trädgård. Bara vara och bara njuta av all ständig uppmärksamhet och frihet och alla nya dofter.
Men imorgon bli det en en tur till Kalmar med dans - Lindy Hop på kvällen hos spinnrockarna. Övernattning på Öland, och sedan på lördagkvällen är det 20 årsjubileum för vår dansklubb Tipsy här i Kna. Då bli det massor av dans. Bugg, foxtrot och massor av Lindy Hop. :-D med tillhörande 3 rättersmeny och underhållning mm.
Nu är det bara 3,5 timmar kvar till jag ska kila in till Tommy och väcka honom inför dagens jobb.
En annan har lite sömn framför sej, och sedan lite social fredagsfika på jobbet med all dagpersonal. Trevligt att komma in o träffa alla kollegor dagtid, och även få se ens vårdtagare i dagsskick :)
Måste sedan hitta ngr fina kläder till kvällens lindy Hop. Vill inte vara för uppklädd med värsta swingklänningen, och vill inte komma i jeans och träningströja heller direkt. Hmm nått mellanting, men som endå är bekvämt och praktiskt o dansa i. Svårt! Typ en enkel längre tunika som är lite vidare, som jag kan ha leggings under. Inte helsvart... Har på tok för mycket svarta kläder....

Inga kommentarer: