onsdag 17 juni 2009

Inför Midsommar...

Igår körde jag en sväng till Bergkvara på kvällen. Hälsade på min goda väninna och hennes Sambo.
Har inte varit hos de nu på ett år, kändes lite konstigt att vara där (igen).
De har ett jättefint hus och hund så klart ;) En vit storpudel.
Elton var givetvis med och fick leka med sin kompis i trädgården.
Jag fick mitt hår avklippt jättekort! Skönt nu i sommar. Det var så slitet så det var verkligen behövligt.
Idag klev jag upp redan halv 8. Flyttade först bilen som stod på dum parkering. Jag lät sedan Elton ta sej ett morgondopp i havet och efter det väntade dusch med inlöddring.
Vi tog oss en lång tupplur fram till 13 tiden. Elton fick självtorka. Riktigt krullig efter det. Hehe
Han fick frontlinedroppar i nacken. Det helt klart bästa fästingmedlet som finns. Lite pälsvård på det och insprayad med Tigusspray. Ett fästingmedel jag fick av en kolega från dagen. Tack!
Lite fintrimning och så. Nu är han midsommarfin och och ett stort hot mot alla fästingar.
Redo för midsommarfirande på Mörtsjöåsen.
Nu dax att rå om sej själv! Äta, duscha, packa, fixa, diska mm. Imorgon är det Lövmarknaden, och då finns det ingen tid till hemmet ;)
Fredag morgon direkt efter jobbet åker vi!

1 kommentar:

Sara Bonde sa...

Hoppas ni får en riktigt fin midsommar!