måndag 22 juni 2009

Midsommar på Mörtsjöåsen.

På Midsommaraftons morgon anlände jag och Elton till Tommy och Mörtsjöåsen vid halv 8 tiden. Körde direkt efter jobbet. Sov sedan fram till lunchtid i Stugan Rut. På dagen hjälpte jag till lite vid serveringen i Sportstugan och på eftermiddagen i stora köket. Massor av extra folk behövs. Roligt men mkt att tänka på :) Elton var bunden utanför och trivdes gott i gräset. Här är han på trappen och kikar in på oss.

Alla barn och Ledare med orkestern i täten Marcherar ner till Gymnastikslätten. Mäktigt.
Lååååångt led

Midsommarstången på väg upp.
Barnen har dansuppvisning.
Många glada barn

Även Ledarna hade sin dansuppvisning

En glad och lycklig Tommy som har fått dansa loss.

På eftermiddagen hade barnen fullt med lekar och efter det Grillfest.
Sent på kvällen hade ledarna Midsommarfest.

Så här glad och trivsam är Tommy när han få vara på sitt älskade Mörtan.
Midsommardags morgon.
Morgonsammling och flaggan hissas. Varje Morgon presenterar Tommy dagens Fågel.
Midsommardagen bestod av högtidsstund och besök av föräldrar mm.
Jag hjälpte till lite nere i serveringen i sportstugan
Jättegympa var det också och den var jag med på. Hehe vad är min cirkeljympakondis? Efter det joggade jag en runda med Elton i den fina skogen längst sjöarna. Vackert!
Tog efter det ett dopp i Mörtsjön. Kaaallltt!! Men välbehövligt. :)

På kvällen halas flaggan med barn och ledare samlade.
Söndag - Vanlig lägerdag
Många föräldrar var och besökte sina barn och många hundar dök upp också. :)

Här har barnen sångstund på Mogården.
Tommy har alltid till upgift att fixa inför lägerbålen. Så vi hängde med ner till platsen och hjälpte till lite med att fixa "virke".
Här ligger Elton och spanar in honom. Sjön Ölljungen i bakgrungen. Vackert.
Vacker vy från lägerplatsen
Tommy med ngr lägerflickor.
Två härliga trevliga lägerledartjejer.
Lägerbarn väntar på Kvällsmat, Tommy försöker blunda för kameran :)
Många husvagnar var på plats. Lilla röda stugan i bakgrunden heter Rut.

Stugan Rut. Här bodde jag ihop med Tommy och hans två lägerledarkompisar.
Tack alla på Mörtsjölägret för en underbar Midsommarhelg.
En jättestor upplevelse!!

1 kommentar:

Kalle&Katja sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det!! Vilka härliga bilder:)

Kram Katja