lördag 6 juni 2009

Jackrusselfrämmat

Idag har vi passat lille Melvin. En liten Jack russel.
Skiljer bar en månad i ålder på Melvin och Elton.

Elton blev jätteglad över att få hundbesök, samtidigt var han svartsjuk och sa ifrån rejält till stackars Melvin som blev helt förskräckt
Elton över lite balans och impade lite på Melvin som nöjde sej med att titta på lite försynt. Otäck sköldpadda tyckte han.

Åheej..

Tadaaa..
Vi tog vovvarna i bilen och begav oss ut till Knösö på en liten skådarrunda. Hundarna var jätteglada av iver. En Spaniel och en terrier med sina olika instinkter. Mkt ivrigt dragande och nosande och skvättande blev det. :)
Hade Himla trevligt med pojkarna. Melvin blev så glad i Tommy så.

Klippor och vatten. Spännande tyckte melvin som bor på landet mitt i skåneland.
tjihoo

Elton var kvick med att passa på att ta sej ett snabbdopp så långt kopplet räckte.

Härliga dofter

Så himla gott att rulla sej i gräset.


Taassar upp och sträääck
Pustar lite

Sparrier eller Ternniel ?

Åhh vad skönt måste rulla mig ännu mer

Lyckades få en bild på en ormvråk. Mina skådartalanger bli bättre och bättre ;)

Bada?

Vore inte fel, eller vad säger ni människor?

Lille Melvin drar ivrigt, men kommer inte så mkt frammåt, snarare uppåt.

Försökte få en fin bild på de här uppe på branten, men vovvarna ville annat.
Melvin fick många namn under dagen. Melvinpelvin, Melvinton, stackars liten, plutt.

3 kommentarer:

Sara Bonde sa...

Åh, så kul att se vad Melvin höll på med igår när vi andra åkte båten och åt jätteglass! TAAACK så hemskt mycket för hjälpen!

Cockermatte sa...

Det var bara roligt. Gör jag så gärna. Ju fler hundar omkring mig desto gladare är jag :D Kul att Tommy var med också. Vi hade mycket trevligt vi fyra :)

Elisabet sa...

Hej, jag är Sara och johans kompis och gick in här på din blogg för att kolla in hundbilder. Ville bara säga att det är fantastiskt söta bilder! Så skönt det ser ut att ligga och rulla sig i gräset!